"Ce înseamnă pentru mine să fiu scriitor? Înseamnă, pur şi simplu, să-mi urmez imaginaţia. Când scriu ceva, mă gândesc la acel ceva nu în sensul că este faptic real, ci că răspunde unui altceva mai profund. Când scriu o povestire, o scriu pentru că, într-un fel sau altul, cred în ea- nu aşa cum se crede în istoria concretă, ci, mai degrabă, aşa cum se crede într-un vis sau într-un ideal."(Jorge Luis Borges, Artă poetică)

vineri, 26 aprilie 2013


EVENIMENTUL CA STARE DE FAPT
Alianţa Colegiilor Centenare
Colegiul Naţional "Spiru Haret"
proiect



Şedinţa cenaclului din data de 13 aprilie 2013 a avut loc la Colegiul National "Mihai Viteazul"

ŞUTEU LAURA NICOLE, clasa a IX a H





La şedinţă au participat: Prof. Adrian Costache, Vişoiu Irina, Gogoasa Alexandru, Radu Teodora, Ciocirlan Andreea, Bobaru Alexandra, Vrana-Vintan Ioan, Iosif Andrei-Cristian, Galamij Iulia, Fleaca Alexandra, , Zorzoliu Iulia, Enache Flori, Pandele Daniel si Greceanu Andrei.
In cadrul şedinţei Ciocirlan Andreea, Vişoiu Irina, Gogoaşă Alexandru şi Radu Teodora au citit creaţiile proprii.

Ciocirlan Andreea a citit actul al treilea al piesei sale de teatru " Măturăreasa". Fragmentul prezintă, în forma dramaticului, asemănările dintre cele doua personaje principale, Măturăreasa şi  Doamna, femei aparţinând însă unor categorii sociale aflate în antiteză.
Păreri:
" Imi place că a reuşit să creeze un personaj autentic. (Maturareasa)"
" M-a impresionat antiteza dintre personaje şi evoluţia lor".

Vişoiu Irina a recitat poezia " Fluturele" aceasta având ca temă inevitabila scurgere a timpului.
Păreri:
" Mi-a plăcut faptul că a pus in discuţie tema timpului. Chiar m-a făcut să mă gândesc la un fluture care zboară spre infinit."
" Mi se pare că nu ai simtit ceea ce ai scris. Nu mi se pare că in spatele poeziei se ascunde un sentiment."

Gogoaşă Alexandru a citit poemul epic  "Pictând cu viaţa" având ca temă creaţia şi relaţia acesteia cu creatorul.
Păreri:
" Ideile sunt bune, e o artă poetică scrisă original."
" Ar fi trebuit să te concentrezi mai puţin pe ideea de perfecţiune."

Radu Teodora a citit un eseu numit " Somnul Raţiunii"  ce a avut ca temă absenţa comunicării autentice intre oameni in zilele noastre.
Păreri:
" Imi place ideea pe care ai folosit-o, cea de falsă libertate."
" Mi-a plăcut că ai punctat esenţa, zbuciumul, insă mi-aş fi dorit să ne prezinţi şi o solutie, măcar una spirituală."
Următoarea sedinţă a cenaclului va avea loc pe data de 27 aprilie 2013 la Colegiul Naţional " Gheorghe Lazăr".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

reactii